בשעה טובה גיליתם שאחרי לא מעט ניסיונות האישה נכנסה להיריון? את מתרגשת? אתה לא מצליח לישון? אם כך, ברור לגמרי לקראת מה אתם הולכים, וכמה שלא תדברו על כך, לא באמת תוכלו להכין את עצמכם לבאות. תינוק שמגיע למשפחה אומנם מגיע קטן מאוד, אך הוא מביא איתו טלטלה גדולה ואינספור שינויים. לכן בהחלט ניתן לומר שהשנה הראשונה שלכם בתור הורים לא הולכת להיות קלה, אך עוד לפני שאתם חושבים על זה, לא כדאי שתבחרו שם לתינוק? זה נכון שתקראו לו בוודאי באינספור שמות חיבה, אך מעבר לכל אלה, הוא צריך שיהיה לו גם שם שיופיע בתעודת הזהות, בדרכון ואפילו ביומן הכיתה. השאלה איך לבחור את השם לתינוק מטרידה כמעט כל זוג הורים, וזה נכון בין אם אתם יודעים שהולכת להיות לכם בת ובין אם אתם יודעים שזה בן. יתרה מכך, כדאי שתדעו שאפילו אם ברור לכם איך תקראו לתינוק כי תמיד חשבתם על אופציה מסוימת, עכשיו, כשהתינוק כמעט מגיע, כדאי יהיה לחשוב על הדברים שוב.

בעל ואישה

שם תנכ"י מודרני או בינלאומי?

בדרך כלל הדילמה של רוב ההורים היא האם לקרוא לילד על שם גיבור מהתנ"כ שכולנו מכירים? או שאולי דווקא שם מודרני שהפך ללהיט גדול בשנים האחרונות זו יכולה להיות אופציה טובה? האם שם מוזר, חריג או כזה שאיש לא שמע זו יכולה להיות האופציה הנכונה? או שאולי אתם בכלל רוצים שלבן שלכם ייקראו בשם שמצלצל חו"ל? כמובן שאין תשובה אחת נכונה לכל השאלות האלה, אך מה שבטוח, זה שאתם צריכים לנסות לשים את עצמך בנעלי התינוק שיגדל ויהיה לבנאדם בעולם הזה. כלומר, זה טוב ויפה להחליט שאתם רוצים עבור התינוק שלכם שם שלא נשמע בכלל בישראל, אך האם התינוק לא עלול להרגיש חריג בצורה כזאת? כלומר, השאלה היא איפה עובר הגבול בין להיות מקורי ובין להיות שונה, חריג ולא שייך.

האם לקרוא לתינוק על שם מישהו שנפטר?

זו עוד שאלה שתמיד עולה כאשר מנסים לבחור שם לתינוק, כי הרי לכולנו היה סבא יקר או אפילו חבר שנפל בצבא. אין תשובה אחת נכונה לשאלה האם כדאי לקרוא לאדם על שם מישהו שנפטר, אך מה שבטוח, זה שיש בכך טעם נלווה. כלומר, במקום שהתינוק שלכם יתחיל את חייו מאפס, בלי שום קשר לאדם אחר שהוא בכלל לא הכיר, הוא מגיע עם סוג מסוים של משקל בגלל השם שבחרתם לו. מצד שני, אם אתם יודעים שזו יכולה להיות מחווה מרגשת במיוחד עבור קרוב משפחה או עבור חבר אהוב, אין ספק שיש מקום לשקול את האפשרות הזאת.

ספר השמות הגדול

הלכתם לאיבוד? ככל שאתם מדברים על זה יותר אתם מבינים פחות? אם כך, יכול להיות שעכשיו זה הרגע להוציא את ספר השמות הגדול. כמובן שהיום אתם יכולים להיעזר גם בספרים וירטואליים כאלה, אך מה שבטוח זה שלא כדאי לפסול את האופציה הזאת. לקבל רעיונות מתוך ספר זו יכולה להיות דרך נהדרת לבחור את השם לילד כי לא פעם תוכלו, בצורה כזאת, להיחשף למשהו שלא חשבתם עליו בכלל.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *