אין עוד משהו מיוחד בחיים, שונה ואחר מאשר להפוך מזוג להורים טריים, כלומר להקים משפחה ביחד. ברוב המקרים אנחנו בוחרים לעשות זאת מתוך אהבה ואחרי שברור לנו שהזוגיות שלנו כבר מבוססת, טובה ויציבה. עם זאת, ברגע שמגיע תינוק, ועל אף שהוא כל כך קטן, הוא מטלטל את הבית ומשנה את החיים. אתם עומדים להפוך להורים טריים בקרוב? חוששים מהבאות? זקוקים לעזרה? אם כך, המדריך שהכנו כאן עבורכם יוכל לסייע לכם.

תינוק קטן

הכינו את הבית ואת עצמכם מבחינה נפשית

הטיפ הראשון, ואולי החשוב ביותר, שנוכל לתת לכם לקראת הרגע הגדול שבו תחזרו הביתה עם תינוק, הוא להכין את עצמכם מבחינה נפשית ואת הבית מבחינה פיזית. כלומר, האם כבר קניתם עגלה? סל קל? והאם יש לתינוק איפה לישון? לא מעט אנשים מתייחסים לעניין הזה במסגרת האמנות הטפלות שאומרות שלא מכניסים את החפצים הביתה לפני התינוק, אך האמת היא, שזו טעות. עדיף שהחפצים יגיעו לפחות כחודש לפני שהתינוק עצמו מגיע, שכן כך תוכלו להתרגל לעניין הזה, להתרגל לראותם אותם בכל מקום ולהתרגל בעיקר לעובדה שהבית כבר לא יחזור להיות מה שהוא היה. ההסתגלות הזאת תשפיע עליכם גם מבחינה נפשית, מה שיהפוך אתכם להיות מעט יותר רגועים, עובדה שתשפיע גם על התינוק עצמו.

תשכחו את מה שהכרתם

אחד מהקשיים הגדולים ביותר של אנשים שהופכים להיות הורים, זה להבין שהחיים הקודמים לא קיימים יותר, השתנו ולא ישובו. לכן, אם גם אתם נהגתם עד היום לצאת פעמיים בשבוע לפאב עם חברים, חשוב שתבינו שמעכשיו זה לא הולך לקרות. אתם הולכים להיות עייפים מאוד מהטיפול בתינוק וככל שתפנימו את זה בשלב מוקדם יותר כך יהיה לכם פחות תסכול להתמודד איתו.

תנו לעצמכם לנשום

למרות הטיפ הקודם שנתנו לכם, כלומר הטיפ על הוויתור על החיים הקודמים, חשוב מאוד שתאפשרו לעצמכם גם לנשום. כלומר, זה נכון שאתם בחרתם להפוך להיות הורים וזה אומר שאתם אלה שצריכים לשאת בעול הזה 24/7, אך גם בתוך הזמן הזה כדאי שתדעו לקחת הפסקה. סביר להניח שההורים של שניכם מאוד ישמחו לבלות קצת עם הנכד החדש, אז למה שלא תאפשרו להם את זה? אפילו אם הם לא יעשו את הדברים בדיוק כמו שאתם רוצים, אל תשכחו שגם הם בעצמם גידלו ילדים. זה אומר שהם יודעים מה זה להתמודד עם תינוק, אפילו אם ייקח להם קצת זמן להיזכר בזה. בכך אתם מאפשרים להורים שלכם ליהנות עם הנכד, להתקרב אליו וליצור איתו קשר כבר מהרגעים הראשונים בחייו. מנגד, אתם גם מאפשרים לעצמכם לנשום, ואתם לא יכולים לדמיין אפילו עד כמה זה חשוב. זה לא משנה אם מבחינתכם "לנשום" זה אומר לעשות הליכה בים, לנסוע לשחות שני קילומטר בבריכה או פשוט לשבת מול הטלוויזיה ולראות פרק מהסדרה האהובה. מה שבטוח זה שאפילו אם אתם מאוהבים בתינוק החדש, כמו שהרבה הורים נוטים להתנסח, עליכם לקחת גם פסק זמן. ההפסקה הזאת תטעין אתכם באנרגיות וכך תוכלו לשוב ולהיות הורים טובים יותר לקטן שזה עתה נולד.

הישארו דינאמיים

לבסוף, עוד טיפ שנוכל לתת לכם לגבי ההורות החדשה, הוא להישאר כמה שיותר דינאמיים. כלומר, אפילו אם יהיו שבועות שתרגישו שזהו זה, פיצחתם את העניין ואתם מכירים את הילד שלכם לגמרי, זכרו שהכול יכול להשתנות. תינוק בשנה הראשונה לחייו משתנה כמעט בכל יום ולכן חשוב להישאר דינאמיים ולחבק את כל השינויים שמגיעים.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *