אחד מהשלבים המרגשים ביותר במהלך ההיריון זו בדיקת הדופק. כלומר, תחילה האישה מגלה, בדרך כלל על ידי בדיקה ביתית, שהיא בהיריון ואח"כ נעשית בדיקת דם שמאשרת את העניין. עם זאת, כל אלה עוד לא מבטיחים שאכן הדברים מתפתחים בכיוון הרצוי, שכן עד שלא עושים בדיקת דופק, עלולה לצפות אכזבה. בדיקת הדופק מרגשת ביותר כי היא מאשרת שאכן ההיריון נקלט, אך מה עושים אם בבדיקה הזאת מגלים שיש יותר מדופק אחד?! לידת תיאומים זה לא עניין פשוט, לא מבחינת ההיריון, לא מבחינת הלידה ובטח שלא מבחינת הגידול. אומנם יש כאן שמחה כפולה, אך יחד עם זאת, ההתמודדות עלולה להיות מאוד מורכבת. לכן, כמו לגבי כל דבר אחר בחיים, ככל שתכינו את עצמכם לעניין הזה טוב יותר, כך יהיה לכם פשוט יותר להתמודד עם הבאות, אז למה אתם מחכים?

תאומים

הגיע הזמן ללמוד לבקש עזרה

אם יש משהו שרבים מאיתנו מתקשים בו, זה לבקש עזרה. אנחנו רוצים להוכיח שנוכל לעשות הכול לבד, לא רוצים להפריע לאחרים ובסופו של דבר, אנחנו לא יודעים איך לעשות זאת. זה נשמע לכם מוכר? עד היום גם אתם לא ממש ביקשתם עזרה? אם כך, אין ספק שעכשיו, לקראת לידת התיאומים שלכם, הגיע הזמן שתלמדו את השיעור הזה בחיים. כמה שלא תהיו נפלאים וכמה שלא יבינו אתכם בעבודה, אין ספק שתזדקקו לעזרה עם התיאומים. אתם הולכים להיות מאוד עמוסים ועייפים בתקופה הקרובה, כך שאם הסבים והסבתות משני הצדדים יכולים לעזור, מה פתאום שתוותרו על כך? העזרה הזאת יכולה להשפיע על כל הרבדים בחיים שלכם, החל מגידול התיאומים ועד הזוגיות שלכם ואפילו השמירה על מקום העבודה. לכן חשוב לדבר על הדברים מראש, לעשות תיאום ציפיות ולראות איזו עזרה יכולה להגיע אליכם מכל כיוון.

הכינו את הבית

מעבר לכל הצד הנפשי של ההתמודדות עם לידת תיאומים, יש מקום גם להתייחס לשאלה איך הבית נראה והאם הוא מוכן. יש לא מעט חפצים שאתם צריכים לקנות לקראת הרגע הגדול, בין אם זה כולל רכישה של עגלת תיאומים ובין אם זה כולל עריסות, בקבוקים, חיתולים או כל דבר אחר. אתם יכולים להיות בטוחים שמהרגע שבו תיכנסו הביתה עם התינוקות החדשים לא יהיה לכם זמן לנשום. לכן, אם אתם יכולים לקנות את כל מה שצריך מראש, למה שלא תעשו זאת? בהזדמנות הזאת כדאי גם להזכיר את העניין הכלכלי, כי עוד אתגר שמביאים איתו תיאומים, זו השאלה איך תצליחו לממן את הכול. זה לא משנה אם מדובר על השלב שבו צריך להחליף להם חיתולים ויהיה עליכם לקנות פי שניים חיתולים או על השלב שבו הם ילמדו נהיגה. תמיד ההוצאות שלכם הולכות להיות כמעט כפולות ולכן חשוב שתכינו את עצמכם לעניין גם מבחינה כלכלית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *