בשעה טובה גילית שאת בהיריון? עשית כבר את בדיקת הדופק ואת יודעת שזה ממשיך? אם כך, את נכנסת עכשיו לאחת מהתקופות הכי מיוחדות בחייך שבסופן, אם ירצה השם, תחבקי תינוק. עם זאת, ולמרות כל ההתרגשות, כולנו ערים גם לסכנות הרבות בזמן ההיריון, וזה נכון בין אם מדובר על האם ובין אם מדובר על העובר. לכן חשוב שתדעי מהם הדברים שעדיף יהיה להימנע מהם בזמן ההיריון, כי סביר להניח שהדבר האחרון שתרצי לעשות זה לסכן את עוברך. לכן, לפני הכול, כדאי שתבדקי מה את אוכלת, כי זה ידוע שיש מזונות שעלולים להיות מסוכנים יותר לך ולעובר, כמו לדוגמא: סושי, דגים חיים או ביצים חיות. כל מה שלא מבושל עד הסוף, כמו לדוגמא, קרפצ'ו, עדיף שתשאירי לתקופה שתגיע אחרי ההיריון.

אישה בחודש מתקדם

השאירי את המתח לאחרים

את רגילה להיות אישה עסוקה שעובדת בלא מעט מקומות במקביל? תמיד את בטלפון ובריצות? אם כך, עכשיו זה הזמן לנוח. אומנם רצוי לזוז כמה שיותר בהיריון, אך מדובר על פעילות גופנית מבוקרת ולא על מתחים שמגיעים כתוצאה מהעבודה, מזוגיות לא בריאה או מכל מיני סיבות אחרות. לכן, כבר עכשיו כדאי שתנסי להבין מהם אותם גורמים שמביאים מתח לחייך. בצורה כזאת יהיה לך יותר קל לנטרל אותם ואת יכולה להיות בטוחה שלא תצטערי על כך בעתיד. אין ספק בכלל שככל שתהיה יותר רגועה כך ההיריון יהיה פשוט יותר והאמת היא, שזה גם עתיד להשפיע על התינוק שלך ועל המזג שיהיה לו. לכן שווה להשקיע מחשבה בעניין הזה ולמצוא את כל אותם הדברים הקטנים שיעזרו לך להרגיש הרבה יותר רגועה.

הפרידה מאלכוהול וסיגריות

מאז שאת זוכרת את עצמך, או ליתר דיוק, בשנים האחרונות, יש לך מנהג לשתות כוס יין אדום בסוף היום? או שמידי פעם את אוהבת להדליק סיגריה עם חברה טובה? אם כך, חשוב מאוד שתיפרדי משני ההרגלים האלה בזמן הקרוב. למען האמת, מהסיגריות עדיף להיפרד אחת ולתמיד, ואין ספק שתקופת ההיריון יכולה להיות מושלמת בשביל זה. מאלכוהול עוד תוכלי לשוב וליהנות בעתיד, אך בינתיים עדיף שלא תצטרכי אותו, אפילו לא קצת. זה נכון שאם תעשי חיפוש תגלי לא מעט מחקרים שמדברים על כך שמותר לשתות כוס יין אדום פעם בכמה זמן בהיריון, אך האמת היא, שיש גם מחקרים שמוכיחים בדיוק את ההפך. כיוון שהעובר עתיד להיות הילד האהוב שלך כל החיים, לא עדיף שתעשי כל מה שאת יכולה כדי להקטין את הסיכון לפגוע בו? התשובה היא כמובן כן ולכן עדיף שלא תשתי אלכוהול. יתרה מכך, מומלץ מאוד גם לצמצם את צריכת הקפאין כי זה עוד משהו שעובר את השיליה ועלול לפגוע בעובר האהוב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *