גירושין קורים, ומלבד חלוקת הרכוש כמו הבית, המכונית, שרשרת היהלום או שאר הרכוש, הגירושין גם משפיעים על ילדים גם כשהם מעט מדי לדבר על זה. החל משנות ה-70 חלה עלייה באחוזי הזוגות שמחליטים להתגרש ולפרק את החבילה. צעד זה אינו פשוט ולרוב מסובך, במיוחד כשיש לזוג שמתגרש ילדים, בכל הגילאים. איך ניתן לעבור הליך גירושין עם פעוטות? הנה מספר צעדים חשובים שתוכלו לעשות על מנת להקל על המעבר הקשה לתינוקות, פעוטות וגיל הרך המושפעים מגירושים.

צעדים חשובים כדי לעבור הליך גירושין עם פעוטות

 

מה ילדים צעירים צריכים?

יותר מכל, ילדים צעירים צריכים לדעת שהוריהם יהיו שם בשבילם, לא משנה מה. תינוקות עד גיל 3 חודשים מושפעים מרגשות ההורים. לכן, אם הורים נלחמים, או חשים חרדה או עצוב, הילד הצעיר שלהם יודע שמשהו לא בסדר בעולמו. למרות שגירושין יכולים להיות החלטה בריאה עבור משפחות, לילדים צעירים אין פרספקטיבה להבנת השינוי הגדול הזה. טבעי וצפוי שהם יחושו צער ואובדן.

 

הורים גרושים עם ילדים

 

 

מה לומר?

לעתים קרובות הורים מחפשים בדיוק את המילים הנכונות כדי להסביר פרידה וגירושין באופן שיספק נחמה לילדיהם. ההסברים לא יעזרו לילדים מתחת לגיל 18 חודשים. ילדים בגיל זה יפיקו תועלת רבה מהרגעה פיזית ונוחות (חיבוקים, חיבוקים ונשיקות). החל מסביבות 18-24 חודשים, ההורים יכולים להשתמש בשפה פשוטה ומתאימה לגיל כדי להסביר.

 

למה לצפות?

ילדים עשויים לחוות שינויים בהתנהגות בשנה שלאחר גירושין. הם עשויים להיות מאושרים ומעורבים בחלקים מסוימים של היום, וכועסים, מדוכאים או נסוגים במהלך אחרים. זה יכול להיות קל להתעלם מהעצב של ילדים כשההורים נאבקים לנהל את הרגשות הקשים שלהם.

לתינוקות ופעוטות אין מילים להביע את רגשותיהם. הם עשויים להראות את מצוקתם ובלבולם בדרכים אחרות. לדוגמה, הם עשויים לבכות יותר, או להיות עצבני ומברר, לפחד, להתעצבן בעת פרידה שגרתית במהלך היום, לסבול מכאבי בטן, אלימות, תוקפנות, נסיגה ועוד.

ילדים בוגרים יותר עשויים לחשוב שהם הגורם לגירושין, או שהם יכולים לעשות משהו כדי לשפר את המצב. ילדים בגיל הרך עשויים להראות את השינויים ההתנהגותיים שתוארו לעיל, בתוספת כמה אופייניים יותר לילדים בגילם כמו סיוטים ושינויים בהרגלי השינה, כאבי ראש, שימוש בדמיון לתיאור סיטואציות שלא באמת קורות ועוד.

 

מה לעשות (ולא לעשות)?

תן לילד שלך להיות ילד – הימנעו משיתוף פרטים מרגיזים על התנהגותו של בן/בת הזוג הדיבור בצורה זו מציב את הילדים בתפקיד הלא נוח של בחירת צדדים, וזה בלתי אפשרי – מכיוון שהם אוהבים את שניכם. פעלו לקיום תקשורת יעילה עם ההורה השותף שלכם בנושאי הורות.

קביעת שגרות יומיות עקביות ומגבלות המתאימות לגיל – אלה עוזרים לילד להרגיש בטוח כאשר עולמה משתנה בדרכים ענקיות. זה אידיאלי שיהיו שגרות ומגבלות דומים בשני הבתים. אם ההורה משותף שלך בוחר לא לספק מבנה זה, המשך לעשות זאת (הכי טוב שאתה יכול) בבית שלך. על ידי שמירה על שגרות מוכרות אלו, ילדכם יידע תמיד שהבית הוא מקום צפוי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *