אחת התקופות המרגשות בחייה של כל משפחה, היא תקופת ההכנה לקראת בואו של ילד חדש למשפחה. מצד אחד, תקופת ההיריון היא תקופה קשה עבור כל אישה. בתקופה הזאת עובר הגוף שלה שינויים הורמונאליים ואחרים, המחלישים אותו והופכים אותו לפגיע יחסית מצד אחד אבל מנגד הופכים את האישה לאדם אחר – חזק יותר, נחוש יותר ומוכן יותר לקרבות ולמלחמות שמזמן לה העתיד. בשורות הבאות נעסוק בתקופה שלפני הולדת הילד החדש. מה חשוב לדעת לקראת בואו של הילד? אילו הכנות צריך לעשות לקראתו? אנו נרחיב את היריעה בנושא ונביא כמה עצות מועילות באשר למה שכדאי לחשוב על התינוק לפני שהוא מגיח לאוויר העולם.

 

מה חשוב לדעת לקראת בואו של הילד החדש

כאמור, ילד חדש משנה לחלוטין את המשוואה ומעביר את היחסים בין בני הזוג לפאזה אחרת. הדברים נכונים באופן כללי, אבל נכונים שבעתיים כאשר מדובר בילד הראשון. בראש וראשונה, צריך להיות מוכן לעובדה שפתאום, יש מאין, יש עוד נשמה שצריך לדאוג לה, עוד אדם שמעתה ואילך כל צעד שעושים וכל דבר שחושבים עליו צריך לכלול אותו. זוג צעיר שעד לרגע הלידה היה מרוכז בעצמו ובצרכים ההדדיים – איש של רעותו וההיפך, צריך פתאום לקחת בחשבון את הצרכים של התינוק החדש. זאת ועוד – התינוק הזה ישתלט, קרוב לוודאי, על מרבית זמנה של האישה ויגרע מתשומת הלב המוחלטת שהיא מעניקה לבעלה. יהיו פחות לילות אהבה ויותר לילות לבנים. יש להיות מוכנים לשלב הזה ולקבל את המצב כפי שהוא, כיוון שהוא עתיד להימשך זמן רב.

 

אילו הכנות צריך לעשות לקראת הילד החדש

בנוסף להתאמה הנפשית, חשוב לעשות הכנות שונות ברמה הגשמית לקראת בואו של התינוק. בראש וראשונה, יש צורך להצטייד בכל האמצעים הנדרשים. יש לרכוש מיטה חדשה, עגלת תינוק, מנשא ועוד כיוצא באלה דברים חשובים. בנוסף, משפחות רבות נוהגות גם לתכנן מראש את החדר המיועד לתינוק, אם הן יודעות מראש את המין של הילוד. בנוסף, בשנים האחרונות מתגברת המגמה של זוגות צעירים הלוקחים שיעורי הכנה ללידה, בדיוק כפי שנהוג במדינות המערביות המפותחות.

באשר להכנות הכלכליות – בשנים האחרונות רווח הנוהג להתחיל תוכנית חיסכון עבור הילד החדש, עוד בטרם הגיח לאוויר העולם. אמנם מדובר בסכומים קטנים יחסית, אבל לאורך השנים הם מצטברים. בנוסף, הזמן שלפני הלידה הוא אולי הזמן הטוב ביותר לבדוק את הר הביטוח ולוודא אין שם כספים אבודים הרשומים על שמו של אחד מבני הזוג. אלה יכולים להיות כספים שנצברו בתוכניות ביטוחי ישנות או כספים שעברו בירושה מפוליסות של קרובי משפחה שנפטרו ואשר ההורים המאושרים שניהם או אחד מהם הם המוטבים בפוליסה הזאת. הדבר יכול להיות נקודת פתיחה מצוינת עבור הילד החדש. דבר אחד ברור – הלידה היא רגע מרגש, אבל ככל שמתכונים אליו טוב יותר, הוא מפתיע פחות ומאפשר להתחיל את תקופת ההורות ברגל ימין.

בובה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *