הבן שלכם מתלונן על קשיים שונים בראיה ואתם לא יודעים מה לעשות? רוצים להגיש לו עזרה? אם כך, כדאי שתדעו: יש לא מעט סוגים של מחלות עיניים שמהן הילדים המתבגרים של כולנו עלולים לסבול, ואין ספק שפעמים רבות גילוי מוקדם יכול לעשות את ההבדל ולסייע בשמירה על הראיה.

 

מה זה בדיוק אומר קרטוקונוס?

עוד לפני שנדבר על טיפולים שונים שניתן לבצע היום כדי לשמור על הראייה ולשמר אותה, צריך להבין מה זה בדיוק אומר קרטוקונוס. בפועל מדובר על מחלה אשר בה הקרנית למעשה הולכת ונעשית קמורה עם הזמן והיא משנה את הצורה שלה מכיפה לצורה של קונוס. יכולים להיות סימפטומים שונים למחלה הזאת, כמו למשל העובדה שנוצרת רגישות מאוד גבוהה לאורות בהירים, מה שכמובן מקשה על חיי היומיום. בנוסף, ישנה בדרך כלל גם עלייה בצילינדר בעין ולא אחת ישנו גם טשטוש בראייה וירידה הדרגתית בחדות הראייה. מעניין לראות שכמעט בכל המקרים המחלה הזאת לא מופיעה לפני גיל ההתבגרות ולא תמיד הסימפטומים שלה מובהקים כך שלעיתים לא קל לאבחן אותה. אם נסתכל לרגע על הסטטיסטיקה במדינת ישראל, אנחנו נראה ששיעור החולים במחלה עומד על 2.34%.

 

מה אפשר לעשות בנידון?

אין ספק שלפני שמנסים למצוא את הטיפול הטוב ביותר למחלה, צריך לאבחן אותה בצורה חד משמעית כדי לדעת ולהבין שאכן מדובר בקרטוקונוס. בנוסף, חשוב מאוד להבין שההצלחה שלנו להתמודד עם המחלה ולשמר את הראיה תלויה בצורה חד משמעית בגילוי המוקדם שלה. ישנם שלבים שונים למחלה ולכן יש גם שלבים שונים לטיפול, כאשר כוללים אופציות כמו:

  1. טיפול קרוס לינקינג
  2. עדשות מיוחדות לקרטוקונוס
  3. שימוש בעדשות סקלרליות
  4. טיפול בעזרת השתלת טבעות
  5. טיפול בעזרת השתלת קרנית

 

חשוב מאוד להתאים את הטיפול לשלב שבו נמצאת המחלה, וכמובן שאם מדובר על ילדים בגיל ההתבגרות, הרי שהטיפול יתחיל בשלב הראשוני כי אצלם לרוב גם המחלה עצמה נמצאת רק בתחילתה.

 

החשיבות של בחירת אנשי מקצוע מובילים שמומחים בתחום

במידה ואתם חושדים שהילדים שלכם סובלים מהמחלה הזאת כי איש מקצוע כזה או אחר דיבר על הנושא, חשוב מאוד לבדוק ולהחליט מה תעשו בנידון. כפי שראינו, התעלמות מהבעיה לא תסייע, שכן הזמן לא עוזר לנו אלא מקלקל את הראייה ולרוב מחמיר את המחלה. בנוסף, מאוד מומלץ לבחור את אנשי המקצוע הכי טובים שיש בתחום הזה, ובהחלט כדאי לברר מראש האם יש להם התמחות וניסיון בתחום הספציפי של טיפול במחלה כמו קרטוקונוס. הניסיון, ההיכרות עם שיטות הטיפול הכי מודרניות שיש והמקצועיות הם אלה שיהפכו את האדם שאליו אתם פונים למישהו שבאמת יוכל להציל את הראייה של הילדים שלכם. טפלו כמה שיותר מהר בבעיה, בעזרת המומחים, ותראו שלא תצטערו.

 

רופא מומחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *