לא פעם, נשים ובחורות צעירות נקלעות לסיטואציה בה הפלה היא רצויה או אפילו הכרחית. יש באפשרותך המלאה להחליט על עתיד הריונך, בין אם את מעוניינת לשמור אותו או להפסיקו. לאחר שתעברי ועדת הפסקת הריון, תוכלי להפסיקו בהליכים רפואיים שונים. אז מה הם ההליכים?

באפשרותה של כל אישה או נערה לעבור הפלה, בין אם באמצעות טיפול תרופתי להפסקת הריון או בשיטות אחרות. יחד עם זאת שישנן שיטות שונות להפסקה של הריון, חשוב לזכור כי ישנן תופעות לוואי מסוימות, חלקן עשויות להיות מאוד לא נוחו עבור האישה. בשלבים המוקדמים של ההיריון, יש באפשרותך להפסיקו באמצעות כדורים, כאשר תצטרכי ליטול כדורים שונים ובמועדים שונים (במהלך 48 שעות).

 

הפסקת היריון תרופתית

בשלב הראשון יש ליטול כדור מסוג אחד, ובשלב השני (במועד מאוחר יותר) יש לי טול את הכדור מהסוג הנוסף. לאחר הפסקת היריון תרופתית ע"י כדורים, ישנן תופעות לוואי אפשריות כמו דימומים והפרשות, בחילות, הקאות, חום והתכווצויות.

בכל מקרה בו תופעות הלוואי אינן עוברות תוך פרק הזמן שהרופא הגדיר להתאוששות, יש לפנות לייעוץ רפואי כמה שיותר מהר. בשלבים מאוחרים של ההיריון, לעיתים לא ניתן לבצע הפסקת היריון תרופתית, ויש לבצע את ההפסקה של ההיריון באמצעות הליכים ניתוחיים שונים, גרידה ושיטות נוספות.

 

הפלה בשבועות המאוחרים של ההיריון

למעט מקרים חריגים, בהם יש לדון בוועדות המיוחדות להפסקת היריון בשלבים מאוחרים, הפלה היא אפשרית עד השבוע ה-24 של ההיריון. במידה ועוברים את השבוע ה-12 של ההיריון, בדרך כלל ההפלה התרופתית היא כבר אינה אופציה, ויש לבצע לרוב גרידה או הליך ניתוחי אחר.

מעבר לשבוע ה-24 של ההיריון, אם יש רצון או צורך להפסיקו, יש לעבור וועדות מיוחדות להפסקתו של ההיריון. ניתן לבצע הפלות במהלך שלבים שונים של ההיריון, ובמקרים מסוימים ישנו הצורך לבצע שאיבה. לאחר תקופה מוגדרת, יש להגיע שוב אל המרפאה בה התבצעה ההפלה בכדי לוודא כי הרחם הינו נקי מתכני-הריון והפרשות שונות.

אישה בהריון מתקדם

 

הפלה כירורגית

במידה ואת עדיין לא בת 33, כדאי לדעת הפסקת ההיריון תהיה במימון ציבורי (מסגרת של שירותי הבריאות). כך גם רלוונטי עבור נשים המעוניינות להפסיק את ההיריון מחמת יחסים אסורים (גילוי עריות) על פי החוק. במידה ואת עדיין לא בת 18, כדאי לדעת שניתן לבצע הפלה במימון משרד הבריאות.

כדאי לזכור כי ההחלטה של הפסקת ההיריון תלויה בך, כך שאין לאף אחד, גם לא לבן זוגך, את האפשרות להשפיע (חוקית) על ההחלטה להפסיק את ההיריון. במידה ואין צורך לעבור הליך ניתוחי, ניתן להפסיק את ההיריון באמצעות הטיפול התרופתי, ולרוב הפסקת היריון בדרך זו תהיה מלווה בפחות כאבים ותופעות לוואי, התכווצויות וכדומה. בכל מקרה בו יש צורך או רצון לבצע הפלה, ההמלצה היא טיפול מוקדם ככל שניתן. במילים אחרות, נסי להתעכב כמה שפחות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *