אחרי לא מעט מחשבה, תכנון ותקווה בסופו של דבר נכנסת להיריון? אם כך, אין ספק שאת מתרגשת ביותר. זה לא משנה אם את מתכוונת לעבור את התהליך הזה לבד או שיש לך בן או בת זוג, כי מה שבטוח, זה שאת השינויים את בעצמך תרגישי.

 

. כפי שאת יודעת יש גם לא מעט בדיקות שעלייך לעשות במהלך ההיריון, כך שכדאי שתהיה מוכנה לעניין הזה. אם, לדוגמא, את אישה בריאה בדרך כלל שאפילו לא זוכרת איך קוראים לרופא המשפחה שלה, עכשיו הכול הולך להשתנות כי בתקופות מסוימות של ההיריון את עתידה לעבור לא מעט בדיקות. מצד שני, ולמרות שמדובר על עול שלא קל להתמודד איתו, חשוב שתעשי את כל הבדיקות שממליצים לך, כי אחרי הכול, היריון זה לא צחוק.

בטן בחודש 9
AnastasiaMaka / Pixabay

אז מה קורה בפועל?

בבואנו לדבר על הבדיקות שאישה עוברת במהלך ההיריון אנחנו רואים שהכול מתחיל מבחינת דם פשוטה שמטרה לזהות את ההיריון. בהמשך תצטרכי לעשות בדיקות כמו:

  • חלבון עוברי
  • סקירת מערכות ראשונה
  • דיקור מי שפיר
  • העמסת סוכר
  • סקירת מערכות שנייה

ובנוסף, יהיה עלייך גם לעבור בדיקות תקופתיות שמודדות את הימצאותו של חלבון בשתן ונתונים כמו לחץ דם, דופק ומשקל. חשוב להבין: לכל הבדיקות הללו יש משמעות אדירה ורובן עוסקות באיתור מומחים בעובד. אין משהו נורא יותר עבור אישה לגלות שהעובר שהיא נושאת ברחמה עלול לסבול ממחלה נוראית כמו תסמונת דאון, אך גרוע מכך הוא לא לדעת זאת וללדת ילד חולה. לכן, אפילו שחלק מהבדיקות מאוד לא נעימות, לא כדאי לוותר עליהן ובהחלט מומלץ לעשות את כולן. יתרה מכך, אם את סובלת ממחלות רקע שונות והרופאים שלך מפנים אותן לעוד בדיקות או ייעוץ גנטי – כדאי שתעשי זאת. המקסימום שיכול לקרות זה שתבזבזי עוד זמן על בדיקות, אך הטוב ביותר הוא שתדעי איפה את עומדת, מה מצבך ומה מצב העובר שלך.

בחירת הרופאים המטפלים

קשה לדבר על הבדיקות שאישה עוברת בזמן ההיריון ולא לדבר על הרופאים המטפלים, כך שברור מדוע גם את בדילמה בנקודה הזאת. אין ויכוח על כך שיש רופאים טובים יותר מאחרים ולכן, בין אם את רוצה לעשות בדיקת מי שפיר ובין אם את רוצה לעשות סקירת מערכות ראשונה, שבמסגרתה גם יגלו את מין העובר, כדאי יהיה לבדוק לאיפה את פונה. חשוב להבין שהיריון זה לא עניין של מה בכך עבור הגוף, שכן זו תקופה מאוד רגישה ויש בה גם שלבים מפחידים. לכן, אם את יכולה לבחור את הרופאים הכי טובים שיש, זה עדיף. כך תוכלי להיות רגועה יותר ולדעת שאת, מבחינתך, עשית הכול כדי לדעת שהעובר בריא. שימי שיש גם בדיקות נוספות שתוכלי לעשות בתשלום, כמו לדוגמא, בדיקת צ'יפ גנטי שניתן לעשות בזמן דיקור מי שפיר. אומנם לא מדובר על בדיקה זולה, אך מצד שני, זו בדיקה שיש לה חשיבות אדירה. לכן, אם את כן יכולה להרשות את זה לעצמך, או שאת מגיעה ממשפחה שמישהו בה חולה במחלה נדירה וחמורה, כדאי יהיה לשקול בחיוב בדיקות כאלה. בסופו של דבר, כאשר תגיעי לרגע המבורך ותחבקי ילד בריא ושלם, תדעי שטוב עשית שבחרת לעשות כל בדיקה שהציעו לך, כי גם לך מגיע להפוך להיות אמא מאושרת.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *