נכנסת להריון בשעה טובה? ובכן, להלן כל העובדות שכנראה לא הכרת, באדיבות המומחים של אתר תינוק ישראלי.

עובדות שלא הכרתם עד היום בהריון

הריון מהווה ללא ספק תקופת שיא מרגשת בחייה של כל אישה, וזאת משום שמדובר בתהליך מורכב ורגיש במיוחד. יחד עם זאת, ישנם מספר עובדות חשובות אותן יש להכיר, וזאת על מנת שתוכלי לעבור את התקופה המרגשת והמצליחה הזו על הצד הטוב ביותר, ועם שימת דגש על קבלת אינפורמציה מדויקת ונכונה. ביקשנו המומחים של אתר תינוק ישראלי אשר מהווה כיום את הפורטל המקיף ביותר בעבור נשים בהריון ונשים אחרי לידה מציג מספר עובדות חשובות שכל אישה חייבת להכיר, ולהלן העובדות:

חודש מתקדם

הפקק הרירי – פקק רירי הוא למעשה חוסם חיידקים בצוואר הרחם, כאשר לקראת לידה משתחרר הפקק ומתחיל תהליך לידה בזמן התרחבות של הרחם. נשים רבות אינן מודעות לכך שהוא אכן קיים, וניתן לזהות אותו בקלות יחסית: לעיתים מדובר בנוזל שקוף או כזה אשר מהול בדם, כאשר ברוב המקרים מדובר בנוזל בצבע ורוד. לעיתים נשים אינן מבחינות בפקק הרירי, אולם חשוב להכיר אותו בכדי לדעת כי את מתחילה בתהליך של לידה ולכן עלייך להתקשר לרופא בכדי לבחון האם יש לפנות אותך לבית חולים או להישאר בבית עד להופעת הצירים.

–  אי ירידת מים – נשים רבות אינן מודעות לעובדה כי לעיתים לא יתרחש מצב של ירידת מים, גם כאשר תהליך הלידה החל. למעשה, מדובר בתופעה נפוצה אשר עשויה להתרחש, ולכן זכרי כי במידה והמים שלכם לא ירדו אולם התחילו צירים, עלייך לגשת לבית החולים בכדי לבצע פקיעת מים ע"י רופא.

התכווצות לאחר הלידה – ישנן נשים אשר ימשיכו לחוות צירים כתוצאה מהמכווצת של הרחם, גם לאחר מספר ימים לאחר הלידה. התכווצות לאחר לידה עשויה לגרום לכאבים משמעותיים, ולכן במידה ואת עדיין חשה בצירים מומלץ ליצור קשר עם הרופא בכדי לקבל תרופות להקלה על כאבים.

גדילת מידה ברגליים – כחלק מתופעות ההיריון הנפוצות, הרגליים של אישה בהריון עשויות לגדול במידה אחת ואפילו יותר. מדובר בתופעה נפוצה מאוד אשר עלולה להתרחש בכל שלב של ההריון, כאשר נשים אשר סובלות מרקע בריאותי כדוגמת סוכרת חשופות יותר לתופעות של הגדלה במידת הנעליים ולעיתים גם התרחבות של האצבעות בידיים.

–  היפרפיגמנציה – מדובר בעובדה שנשים רבות אינן מודעות אליה, וזאת בשל העובדה כי מדובר בתופעה אשר גורמת להתכהות של העור, וזאת בשל הורמונים אשר מופרשים בהריון. למעשה, מדובר בתופעה אשר מתרחשת בכל שלב של ההריון בדרגות שונות של חומרה, כאשר לרוב מדובר בגוון כהה יותר או אדום יותר מהרגיל, אולם מדובר בתופעה אשר תחלוף בסוף ההריון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *