לצערנו, נשים רבות אין מודעות לעובדה כי הן עלולות לפתח הפרעות נפשיות לאחר הלידה. מהן ההפרעות הנפוצות אותן כדאי שתכירי וכיצד מטפלים בהן? על כך ובהרחבה – במאמר.

 

הפרעות נפשיות נפוצות בקרב נשים לאחר לידה

נשים רבות סבורות כי לאחר הלידה ובשל ההורמונים הן סובלות מתסמינים אשר לצערנו לא מזוהים בזמן כהפרעות נפשיות. למעשה, מאישה לאחר לידה מצופה להיות מאושרת ונרגשת, אולם נשים רבות חוות תופעות והפרעות נפשיות אשר מתרחשות לעיתים עוד בתקופת ההיריון, וכוללות ספקטרום רחב של חרדות אשר הנפוצות הן חרדת נטישה או חרדה קיומית, אולם קיימים עוד סוגים של חרדה אשר אינם מוכרים, כמו למשל הפרעה טורדנית. לכ חשוב לטפל בחרדה בהקדם, וזאת לאור העובדה כי ברוב המקרים החרדה עשויה להסלים עד לכדי דיכאון אחרי לידה. דיכאון אחרי לידה נחשב להפרעה הנפוצה ביותר בקרב נשים, כאשר ע"פ הערכות כ 10%-15% מהנשים יסבלו מדיכאון לאחר לידה, בדרגות חומרה שונות. במקרה ומדובר בדיכאון אחרי לידה אשר אובחן ע"י רופא או פסיכולוג, יש לפנות לקבלת טיפול בדיכאון מקצועי.

אישה מדוכאת

כיצד מתבצע טיפול בדיכאון לאחר לידה?

טיפול בדיכאון מתבסס על מתן של תרופות כמו גם טיפולים רגשיים ופסיכולוגים אשר נועדו לטפל במקור הדיכאון ולהעניק כלים אפקטיבים, כחלק מהעובדה כי נשים אשר סובלות מדיכאון אחר לידה עלולות לפתח תחושת ניתוק מהתינוק, תסכול,  פחד ובמקרים קיצונים גם פגיעה עצמית או בתינוק. לכן, זכרי כי התקופה לאחר הלידה עשויה להיות מלחיצה ומעוררת חרדה, ולכן קבלת טיפול CBT  בעבור הפרעות נפשיות כדוגמת דיכאון לאחר לידה מהווה פתרון מצוין, כפי שנרחיב כעת בהמשך המאמר.

 

מדוע טיפול CBT הוא יעיל לצורך טיפול בהפרעות נפשיות בקרב נשים לאחר לידה?

כאמור, נשים לאחר לידה עשויות לסבול מקשת רחבה של חרדות כמו גם דיכאון לאחר לידה. שיטת CBT היא שיטה מצוינת אשר זוכה בשנים האחרונות לתהודה ציבורית רחבה, וזאת בשל הסיבה כי מדובר בשיטה אשר מבוססת על שינויים בהרגלי ההתנהגות והחשיבה, לצורך השתלטות על החרדה והדיכאון ויצירת דפוסי חשיבה והתנהגות מקדמים. מדובר בטיפול פרטני אותו יש לבצע באמצעות מדריך מוסמך, אך במידה ועברת אבחנה אשר בסופה נקבע כי את סובלת מדיכאון לאחר לידה, מומלץ לגשת לרופא בכדי לבדוק אפשרות לקבלת מרשם לכדורים אשר נמצאו כיעילים לצורך התמודדות עם הדיכאון. השילוב של כדורים ביחד עם טיפול התנהגותי קוגניטיבי יספקו בעבורך מעטפת מצוינת אשר נעשית ברגישות, כל זאת על מנת שתוכלי להתמודד היטב עם החרדה והדיכאון. מטפל מוסמך אשר זוכה למחמאות מקיר לקיר מנשים לאחר לידה הוא אורי פוקס, מטפל בשיטת CBT אשר מתמחה בחרדות ודיכאון בקרב נשים לאחר לידה. לקבלת מידע מורחב, היכנסי לאתר הרשמי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *