העידן המודרני הביא איתו פתרונות טובים למגוון רחב של בעיות רפואיות. נכון להיום, בעיות שנחשבו לפני כמה עשורים לחשוכות מרפא, נשכחו כליל. בעיות אחרות צומצמו והפכו ללא יותר מאשר בעיות רפואיות רגילות, שניתן לחיות איתן לאורך שנים. כך נשכחה מלב מחלת האבעבועות, (עד שחזרה לכותרות לאחרונה בעיקר בגלל אנשים המסרבים להתחסן או לחסן את ילדיהם מפניה). כך גם האיידס – שרק לפני כשני עשורים נחשב למחלה חשוכת מרפא והפך בשנים האחרונות לסוג נוסף של שפעת שאפשר לחיות איתה לאורך שנים. עם זאת, המודרניזציה הביאה איתה בעיה בלתי צפויה אחרת – התגברות משמעותית בבעיית הפוריות אצל גברים ונשים כאחר מהן בעיות פוריות? האם ניתן למצוא פתרונות לבעיות כאלה?

 

בעיות בלהביא ילדים – ממה הן נובעות

בעיות פוריות משפיעות על היכולת להביא ילדים לעולם. הבעיות האלה עשויות להיות תוצאה של מספר לא קטן של גורמים. בין השאר, הבעיה יכולה להיות באיכות הזרע של הגבר או בבעיות ברחם של האישה. הבעיה יכולה להיות בביוץ אצל האישה, או במעבר לא תקין של הזרע במערכת הרבייה של הגבר. הבעיות שהוזכרו לעיל הן רק חלק קטן מהבעיות האפשריות. על פי תוצאות מחקרים שנערכו, חלק ניכר מהבעיות נובע מבעיות במערכת הרבייה אצל האישה, שהיא הרבה יותר מורכבת ומסובכת מזאת של הגבר. עם זאת, חלק לא קטן מהבעיות כאמור נגרם דווקא בעטיו של הגבר. לעיתים יש בעיות לשני הצדדים ולעיתים – פשוט לא ניתן לאבחן באופן מדויק את הבעיה. באופן כללי מסכימים חוקרים רבים שחלק ניכר מבעיות הפוריות נגרם כתוצאה מאורח החיים המודרני. העדר מאמץ וישיבה ממושכת, שתייה ועישון ושלל התנהגויות לא בריאות, עלולות להשפיע על הפוריות.

 

בעיות פוריות שניתן לטפל בהן

בחלק ניכר מהמקרים, בעיות הפוריות הקיימות אצל אחד מבני הזוג ואפילו אצל שניהם ניתנות לטיפול בקלות יחסית. כך למשל, אחת הבעיות הנפוצות אצל גברים הינה שפיכה מוקדמת – כאשר הגבר משחרר את הזרע עוד בטרם הגיע אבר המין שלו למקום המתאים לכך בנרתיק. הבעיה הזאת יכולה להיות פסיכולוגית, או בעיה הנובעת מהעדר ניסיון או העדר יכולת של הגבר להשלים את המגע המיני כנדרש, באופן שיגדיל את הסיכויים של האישה להרות. טיפול בשפיכה מוקדמת עשוי, לפיכך, לשפר את הסיכויים להריון מוצלח. טיפול כאמור יכול להיות תרופתי או פסיכולוגי. בנוסף, מציעות חברות המתמחות בתחום מגוון רחב של תכשירים שנועדו בדיוק למטרה הזאת. תכשירים כאלה מקהים את התחושה באבר המין של הגבר ומעכבים במידת מה את השפיכה. בשילוב עם טיפולים פסיכולוגיים, ניתן לעיתים קרובות לפתור את הבעיה ולהשיג הריון תקין. חשוב להדגיש כאן כי שפיכה מוקדמת לא נוגעת רק להריון, אלא גם לאיכות יחסי המין ולהנאה שמפיק מהם כל אחד מפני הזוג, כך שבמידה רבה טיפול בבעיה הזאת עשוי להציל את הזוגיות.

משפחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *