מזל טוב! נולד לכם ילד! השמחה רבה, ההתרגשות גם כן, ועם כל ההתלהבות חשוב לדאוג שלתופסת החדשה למשפחה יהיה נוח – ובעיקר, בטוח. ישנן המלצות רבות בנוגע לעריסות, מושבים לרכב,  וגם למיטות לתינוק, או בשמן המקובל: לול.

 

איך בוחרים לול?

ישנו מגוון רחב מאד של מוצרים בשוק: לולי עץ קלאסיים, לולי פלסטיק ואפילו לולים שמותאמים לקמפינג. אז איך תדעו לבחור את הלול המתאים?

 

לול עץ

לול עץ הוא המסיבי מבין השלושה, הוא חזק, עמיד לשנים ובטיחותי, אך יש בו גם מספר חסרונות: במידה ותינוקכם ימעד בקרבתו, או יתנגש בו, המכה תהיה די כואבת. חיסרון נוסף הוא המקום הרב שהוא תופס, חיסרון מרכזי למדי במידה ואתם זוג צעיר שחי בבית קטן יחסית.

 

לול פלסטיק

אפשרות נוספת היא לול פלסטיק. הוא הרבה יותר קל, משמע ניתן לשנע אותו בקלות יתרה, והמכות האפשריות כואבות הרבה פחות. עם זאת, הוא  תופס לא מעט מקום, גם כשהוא במצב מקופל, הוא פחות עמיד ביחס ללול העץ (רלוונטי בעיקר אם אתם מתכננים להביא מספר ילדים ורוצים שהלול יחזיק תקופת זמן ממושכת) וכמובן – הוא הרבה פחות אקולוגי.

 

לול קמפינג

האפשרות האחרונה היא לול קמפינג, שהוא פתרון  מעולה כלול נייד. הוא שוקל כחמישה ק"ג, קל לקיפול, נוח לאחסון וקטן מימדים. הוא אידיאלי למצב בו אתם רוצים ללכת להורים, לנפוש במלון או לעשות קמפינג בשטח. אך גם לו יש מספר חסרונות, כשהעיקרי שבהם הוא חוסר העמידות שלו. הוא עובד על מנגנון שמקנה לו את יתרונותיו הגדולים, אך גם הופך אותו להרבה פחות עמיד.

 

האם יש צורך במנעול ללול?

לולי התינוקות הקיימים כיום בשוק הם בטיחותיים למדי, ולא מצריכים אמצעי הגנה נוספים. למרות זאת, יש מספר מקרים יוצאי דופן אליהם כדאי לשים לב:

 

גיל הילד

לול משמש ילדים בטווח גילאים רחב למדי – החל מינקות, עד גיל 3 ולפעמים אף יותר. חלק מהלולים מגיעים עם פונקציות הרחבה והורדת גדר – כך שיוכלו לשמש לטווח ארוך יותר של זמן. אך במידה וילדכם כבר בשלב בו הוא מסוגל לפתוח נעילות (השלב בו אתם מתחילים לשים מנעולי ילדים על כל ארון בבית…) יתכן ותרצו לחשוב על האפשרות של לשים מנעול נוסף. ילדים מצליחים לעשות דברים שאנחנו לא תמיד צופים, מה שאומר שאי אפשר להיות זהירים מדי.

 

הסביבה

במידה ויש לכם ילדים גדולים יותר – בעיקר בסביבות גילאי 4 – 6, היינו שוקלים לשים מנעול נוסף. ילדים בגיל הזה בדרך כלל אוהבים תינוקות, ובעיקר סקרנים בנוגע ליצור החדש שהגיע הביתה, לכן חשוב להקפיד שהילדים לא יוכלו לפתוח את הלול.

במידה ואתם מחפשים מנעולן באשקלון שיוכל להתקין מנעול נוסף ללול, או לעשות כל עבודת מנעולנות אחרת, פנו לויטלי.

 

דלת פתוחה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *