בהריון? אולי כדאי שתשקלו לדבר פחות בנייד: מחקר חדש שנעשה בשנת 2017 טוען שנשים הרות שחשופות לרמות גבוהות ממקורות כמו טלפונים סלולריים נמצאות בסיכון גבוה כמעט פי 3 להפלה.

הנתונים המדאיגים שנאספו במעבדה בצפון קליפורניה עקבו אחר 900 נשים בהריון למשך 24 שעות והצמידו להם מכשירים שמדדו את רמת הקרינה סביבם. למרות שהמחקר לא מצא קשר סיבתי ישיר בין הסיכון להפלה לבין החשיפה לקרינה, נמצאה קורלציה גבוהה בין השניים, כזו שמזמינה זהירות ועיון מחודש בסוגיה.

 

השפעות של הקרינה על בריאות האדם

מחקרים רבים שנעשו בשנים האחרונות ניסו להבין מה הן ההשפעות המדויקות של חשיפה מוגברת לקרינה של מכשירים סלולריים. למעשה, טרם נמצא מחקר שמאשש באופן חד משמעי את ההשערה שהקרינה הנפלטת מהפלאפונים מסוכנת לבריאות ושהיא זו שאשמה באחוז התחלואה העולה של החולים בסרטן מדי שנה.

עם זאת ולמרות שטרם נמצאו הוכחות מובהקות, משרד הבריאות בישראל ממליץ על עקרון הזהירות המונעת. לפי העיקרון, יש להימנע ככל האפשר משימוש ממושך בטלפונים ניידים ובייחוד משימוש של למעלה מחצי שעת שיחה ללא אוזניה או מכשיר מפחית קרינה אחר.

בנוסף לכך ממליצים במשרד הבריאות למנוע את חשיפתם של ילדים בגיל הרך ואף בני נוער לקרינה גבוהה משום שאוכלוסיות אלו הינן יציבות פחות. תוצאות המחקר הנוגע להשפעות הקרינה על נשים בהריון עולות בקנה אחד עם ההמלצות של משרד הבריאות.

דרך נוספת להפחית את השימוש בקרינה (מלבד ההפחתה בשימוש במכשיר הסלולר באופן כללי) היא הימנעות משימוש במכשיר באזורים בהם הקליטה הסלולרית חלשה. ככל שהאות שמקבל המכשיר הוא חלש יותר, כך מנסה המכשיר לקבל קליטה טובה יותר – ובכך פולט קרינה רבה יותר.

 

מעבירים את השעמום בהיריון – מה כן ניתן לעשות?

אז איך בכל זאת ניתן להעביר את הזמן בבית במשך ההיריון? פעמים רבות נשים בהריון מוצאות את עצמן במשך חודשים ארוכים בבית ומחפשות מה ניתן לעשות מבלי לסכן את העובר. אולם כשנפח משמעותי מהגלישה נעשה דרך הסלולר שצמוד אלינו 24\7, מה ניתן לעשות כדי להעביר את הזמן?

הפתרון לכך עשוי להיות שירותי סטרימינג וטלוויזיה. למרות שקיימת המלצה לשימוש מופחת במכשירי סלולר, ההמלצה איננה רלוונטית בכל מה שנוגע לטלוויזיה. בניגוד למה שרבים חושבים שידורי הלווין אינם מפיצים קרינה באופן דומה למכשירים סלולריים אלא רק מקבלים אות לוויני ממוקד, לכן כל עוד צלחת הלווין שלכם נמצאת על גג הבית ומכוונת לשמיים (ואם זה לא המצב, כנראה שאתם לא רואים מאוד טוב) אין לכם סיבה לחשוש.

עדיין אין לכם שירות סטרימינג איכותי? ביס מציעים עכשיו סדרת מבצעים משתלמת, וחבילה שכוללת שירות VOD והקלטה של מספר תוכניות המשודרות בו זמנית. להצטרפות לחץ כאן.

תינוק

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *