הצעדים הראשונים מרגשים ומפחידים כאחד, עבורנו ההורים. מדובר באחת הפעולות הבסיסיות ביותר באורך החיים שלנו כבני אדם, והתחלת הדרך של התינוק מהווה מפנה מרגש במיוחד. קבלו מספר טיפים לסיוע לתהליך הצעד הראשון, וכיצד עליכם לפעול על מנת להבטיח את הבטיחות מעל הכול. הישענו לאחור והתחילו לשנן.

צעדים ראשונים

ילדים מתחילים לעשות את הצעדים הראשונים שלהם בממוצע בין גיל 12 חודשים לגיל 14 חודשים. מדובר בתקופה שמופיעה מהר למדי- במהלך השנה הראשונה בחייו של הילד, הוא לומד לשנן משפטים מסוימים (יכולות הזיכרון שלו משתפרות פלאים וזה מה שמאפשר בסופו של דבר את הדיבור הראשוני של התינוק שנשען על זיכרון), לזחול, לעבור ממצב של זחילה לעמידה וכמובן לבצע צעד ראשון. הצעדים הראשונים של הילד בעולם, הם מרגשים לכל הדעות. מדובר באחת הפעולות שמתחילות את תהליך פיתוח העצמאות של הילד שלכם. באותה נשימה, מדובר בפעולה מפחידה למדי. חששות על פציעות ונפילות שעשויות להיגרם לאורך הדרך, לעיתים מדירות שינה מהעיניים של ההורים הדואגים. לשם כך, ריכזנו עבורכם מספר המלצות שיסייעו לכם לסייע לתהליך הלמידה.

 ילד הולך

צעד ועוד צעד בדרך לצעד הראשון

ראשית, אל תאיצו בתינוק. גם אם שמעתם שהגיל הממוצע הוא 12 חודשים והילד שלכם הגיע לגיל 15 חודשים וטרם התחיל ללכת- אל תילחצו ותקרינו את זה עליו. "עידודי הליכה" כמו הרמת התינוק עם הידיים עד למצב עמידה, לא יועילו בהנחה והתינוק לא הגיע לשלב. חשוב שהתינוק יפתח את השרירים ברגליים ואת שרירי הליבה שלו בטרם יתחיל לעמוד. לשם כך, הוא מבצע את פעולת הזחילה והמעבר לישיבה. פעולות אלו מקנות לילד את היכולת בסופו של דבר לעמוד. לכן שימו לב שאתם לא מאיצים בילד לפני שהגיע זמנו.

שנית, השגחה. חשוב ביותר להשגיח על התינוק ולסייע לו בצעדיו הראשונים בעולם. הסיוע בא לידי ביטוי בתפיסה של התינוק בצעדים הראשונים. כמו כן, תוכלו בשלבים מתקדמים יותר לעזוב את התינוק ולתת לו ללכת ליד חפצים יציבים וחזקים. חשוב להקפיד שמדובר בחפצים שאינם מסכנים בשום צורה שהיא את הילד, כמו זכוכיות, מים חמים וכלים לא יציבים.

שלישית, נעליים. הנעליים יתנו לילדכם מספר יתרונות. ראשית, הנעל מגדילה את שטח הפנים הנוגע ברצפה בכל צעד. כך הילד יוכל ללכת ביתר יציבות, ולהימנע מנפילות מיותרות. יתרון נוסף הוא האבטוח של הרגל. ברגע שהנעל יושבת בצורה טובה, היא מונעת מהילד להחליק או לסובב מפרקים ברגליים שהם עדיין לא מספיק חזקים. למעשה, הנעל מונעת מהילד לסובב קרסול או לעקם איברים אחרים. יתרון שלישי ואחרון הוא הבטיחות. גם במידה והילד ידרוך על חפץ או כלי שעשוי לפגוע בכף רגלו- באמצעות הנעל הוא יהיה מוגן, ולא יקרה לו דבר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *