אחד המאפיינים של צורת החשיבה היהודית, הוא היכולת לחזות ולראות קדימה הרבה שנים ולהבין את המשמעות העצומה שיש לדברים שאנו עושים כעת, לגבי העתיד. ייתכן שיש משהו בצורת החשיבה היהודית המתגוננת, שגורם ליהודים באשר הם להיות בעלי יכולת גבוהה מאד לא רק לחזות את העתיד, אלא אף לדאוג לו במצבים שבהם אף אחד אחר זולתם לא היה עושה דבר בעבור תקופה עתידית שלא ממש ברור איך היא תסתיים. אחת הדרכים העומדות בפני חלק ניכר מהתושבים והאזרחים במדינת ישראל הינה להפקיד כספים על חשבון קופת גמל להשקעה. זאת, במטרה ליהנות מהתשואה עליהן ומנזילות גבוהה שלהן לאורך זמן. מהי קופת גמל להשקעה ואיך זה קשור לתיקון 190 לפקודת מס הכנסה? האם כדאי לדאוג לתינוק שעוד לא נולד לקופת גמל או לתכנית חיסכון אחרת?

 

קופת גמל להשקעה והיתרונות שלה

קופת גמל להשקעה הינה קופת גמל המשמשת כאפיק השקעה לאנשים המפקידים בה כספים, הן בהפקדות חודשיות והן בהפקדות חד פעמיות של סכומים גדולים. מדובר באפיק השקעה המניב תשואות גבוהות למדיי, ובוודאי אם משווים את התשואות הללו לתשואות עבור כספים המופקדים בפיקדונות שקליים ואפילו בתוכניות חיסכון לטווח הקצר או הבינוני. למרות שעל פי החוק הריביות והרווחים בכלל על הרווחים באפיק ההשקעה הזה מחויבים במס, הרי שבמקרה הזה החיוב בטל, אם המפקיד מושך את פירות הפיקדון בצורת תשלום חודשי לאורך זמן לאחר גיל הפנסיה. אם המפקיד מחליט למשוך את הכסף בסכום אחד, אזי המס שישולם על הרווחים יהיה נמוך יחסית. תיקון 190 לפקודת מס הכנסה הוא הסעיף בחוק ההופך את קופות הגמל להשקעה לאפיק חיסכון רווחי ויעיל כל כך. עבור מבוגרים בכלל, ובמיוחד כאלה שהחיסכון הפנסיוני שלהם קטן, עשויות קופות הגמל מהסוג הזה להוות פתרון איכותי ומניב למצב הבלתי אפשרי שבו הם נמצאים.

 

האם כדאי לחסוך עבור תינוק שעוד לא נולד

כאמור, האופי היהודי גורס שיש לדאוג תמיד לילדים, גם אם הם טרם נולדו. זוגות צעירים או משפחות צעירות יכולות בהחלט להתחיל לחסוך, כאשר נקודת המוצא היה שהתוכניות הפיננסיות והאפיקים הפיננסיים שבהם מופקדים הכספים, ישמשו בעתיד לטובת התינוק, בשלבים השונים של חייו. נקודת המוצא של המחשבה הזאת היא, שאף פעם לא מוקדם מדיי להתחיל לחסוך. לכשיוולד התינוק, ניתן יהיה להשתמש בכסף שנחסך לצרכים שונים, כאשר ברור שככל שיעבור הזמן החיסכון יצטבר ועשוי להגיע לכדי סכומים משמעותיים. חוץ מכל האמור לעיל, חיסכון הוא תמיד דבר טוב, שיכול לסייע לחוסכים להתגבר על משברים פיננסיים שונים שעלולים לפקוד אותם. חיסכון הוא חיסכון ולא משנה למה ועל שם מי הוא נוצר. רוצים לדעת עוד על קופת גמל להשקעה ואפיקי חיסכון איכותיים? אתם בדיוק במקום המתאים ביותר. צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם למציאת אפיק החיסכון הנכון והמתאים ביותר.

שטרות מטבעות וקופה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *